• Starość, umieranie i śmierć. Jak się z tym pogodzić?

49.00 -8% 45.08
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
49
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Poczta Polska 19
Kurier DHL 19
Dostępność Mało
ISBN 9788375632361

„STAROŚĆ, UMIERANIE I ŚMIERĆ. JAK SIĘ Z TYM POGODZIĆ?” – TEMAT KSIĄŻKI PRZEZ WIELE OSÓB TRAKTOWANY JEST JAKO TABU.

Jednak w książce Anny Grzywy hasła te nabierają nowego znaczenia. Autorka stara się oswoić Czytelnika z tymi trudnymi zagadnieniami i wskazuje, że o śmierci nie należy myśleć w kategoriach wyroku, ale rzeczywistości, która kiedyś nadejdzie, i do której trzeba się twórczo przygotować.

W publikacji przedstawiono różne spojrzenia na zagadnienia starości i umierania, filozoficzne rozważania oraz zaprezentowano pojmowanie śmierci przez pisarzy i poetów poszczególnych epok literackich. Poruszono również kontrowersyjne tematy, jak eutanazja, kanibalizm, samobójstwo czy kara śmierci.

Autorka – doświadczona i ceniona profesor psychiatrii – próbuje wskazać sposoby, które pomogą złagodzić ból po stracie najbliższej osoby: dziecka, rodzica, partnera.

 

Autor: Anna Grzywa
Rok wydania: 2016
Format: B5
Objętość: 264 strony
Oprawa: Miękka

Wstęp

Starzenie się

Starość

Przeżywanie nieuleczalnej choroby

Starzejący się mózg – otępienia

  • Otępienia degeneracyjne
  • Otępienia podkorowe

Adaptowanie się do starości

Umieranie

Trajektorie umierania

Starość i śmierć w ujęciu filozoficznym

Definicje śmierci

Orzekanie śmierci

Eutanazja

Symbolika śmierci

Śmierć i żałoba w różnych społeczeństwach

Reinkarnacja

Śmierć w legendach, mitach i wierzeniach

Rytuały żałobne

Przesądy i zabobony związane ze śmiercią

Epidemie

Śmierć męczeńska

Kara śmierci

Śmierć zamierzona – samobójstwo

Kanibalizm

Śmierć za przekroczenie tabu

Śmierć „cywilna”

Przeżywanie straty

  • Śmierć dziecka
  • Śmierć rodzica
  • Śmierć małżonka

Jak radzić sobie z żałobą?

Podsumowanie

Piśmiennictwo

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.