-
Diagnostyka i leczenie dysfunkcji czaszkowo-żuchwowych w ujęciu holistycznym
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 2 - 5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788374305006 |
EAN | 9788374305006 |
Prezentowana książka dowodzi, że zaburzenia czynnościowe układu ruchowego narządu żucia nie są problemem wyodrębnionej specjalizacji i w ich przypadku konieczne jest współdziałanie stomatologii z medycyną ogólną i fizjoterapią. Autorki stworzyły własną szkołę leczenia pacjentów z zaburzeniami narządu żucia. Przez lata wypracowały wartościową metodę diagnostyki i leczenia, i stały się niepodważalnym klinicznym autorytetem w swojej dziedzinie. W przedstawionej publikacji podkreśla się znaczenie instrumentów diagnostycznych, takich jak diagnostyka radiologiczna oraz przestrzenne usytuowanie szczęki w artykulatorze. Te instrumenty w połączeniu z oceną warunków okluzyjnych, postawy ciała pacjenta i jego stanu psychicznego pozwalają dobrze zaplanować leczenie. Pominięcie któregokolwiek z omawianych etapów może stanowić problem dla terapii, której ważnym elementem jest autorski program fizjoterapii stawów skroniowo-żuchwowych dr n. med. Małgorzaty Kulesy-Mrowieckiej. Zwrócenie uwagi na wzajemne relacje postawy ciała z okluzją zębów to istotny aspekt, który może być czynnikiem stymulującym wielu lekarzy zajmujących się tą problematyką. O słuszności takiego podejścia przekonują bogato udokumentowane opisy wielu przypadków klinicznych.
Publikacja adresowana jest do lekarzy ortodontów, protetyków, stomatologów ogólnych, lekarzy medycyny, fizjoterapeutów oraz neurologopedów, a także studentów stomatologii
- Medycyna manualna
- Terapia edukacyjna
- Bole w obrębie głowy i szyi – sposoby leczenia
- Manualna funkcjonalna analiza układu ruchowego narządu żucia według Bumanna
- Szynoterapia
Przypadek 1. 11 letni uczeń szkoły podstawowej
Przypadek 2. 16 letni uczeń szkoły średniej
Przypadek 3. 22letnia studentka dziennikarstwa.
Przypadek 4. 24 letnia pracownica firmy ubezpieczeniowej
Przypadek 5. 9 letni uczeń szkoły integracyjnej
Przypadek 6. 50 letnia stomatolog
Przypadek 7. 16 letni uczeń 2 klasy technikum mechanicznego
Przypadek 8. 22 letnia studentka resocjalizacji
Przypadek 9. 48 letni strażak
Przypadek 10. 10 letni uczeń szkoły podstawowej
Załączniki
Załącznik 1. Skala somatyzacji i skala depresji
Załącznik 2. Analiza pola zwarciowego
Załącznik 3. Karta MFA – Manualna Funkcjonalna Analiza URNŻ
Załącznik 4. Badanie palpacyjne mięśni głowy i szyi wg Festy
Załącznik 5. Analiza posturalna wg Langlade’a
Załącznik 6. Analiza kręgów szyjnych wg Langlade’a
Załącznik 7. Neuro CMD – zmysły i równowaga
Załącznik 8. Cechy okluzji wg Andrewsa.
Załącznik 9. Analiza dysfunkcji URNŻ wg Bumanna .
Załącznik 10. Podsumowanie trzasków wg Bumanna.
Załącznik 11. Wskazówki do pozycjonowania zamków wg McLaughlina w dysfunkcji SSŻ w zależności od konfiguracji szkieletowej
Załącznik 12. Analiza Boltona
Załącznik 13. Wskazówki do pozycjonowania zamków SWING System wg Frencka