• Oswoić ADHD

40.00 -10% 36.01
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
40
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Kurier DHL 19.7
Dostępność Mało
ISBN 9788376413037

Książka jest kolejnym wydaniem bardzo dobrze przyjętej publikacji o nadpobudliwości psychoruchowej, która uwzględnia polską specyfikę. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenia Autorek w terapii i pracy z dziećmi z ADHD i zawiera, obok teorii, praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmi, które „wiercą się na krześle, ciągle się ruszają, łatwo się rozpraszają", w sytuacjach życia codziennego - w szkole i w domu, w czasie zabawy i nauki.

  • Autorzy: Chrzanowska Beata, Święcicka Justyna
  • Wydawca: Difin
  • Oprawa: Miękka
  • Format: 16.0x23.0cm
  • Rok wydania: 2011
  • Objętość: 140
  • Rok wydania: 2022
  • ISBN: 9788376413037
  • Rok wydania: 2023
Wstęp
ROZDZIAŁ 1. Czym jest ADHD?
1.1. Czym jest, a czym nie jest nadpobudliwość psychoruchowa?
1.2. Skąd się to bierze?
1.3. Jak pracuje układ nerwowy dziecka z ADHD?
1.4. Trzy rodzaje nadpobudliwości zamknięte w jednym ciele
1.5. Podtypy ADHD.
1.6. Co nie działa, jak należy – koncepcja psychologiczna
ROZDZIAŁ 2. Dziecko z ADHD

2.1. Trzy obszary nadruchliwości
2.1.1. Koncentracja uwagi
2.1.2. Ruchliwość
2.1.3. Impulsywność
2.2. Jak dziecko z ADHD widzi świat, czyli życie na karuzeli
2.3. Potrzeby
2.4. Emocje
2.5. Pierwotne i wtórne skutki ADHD
2.6. Dyscyplina i samodyscyplina
2.7. Dodatkowe problemy
2.7.1. Dziecko nadpobudliwe w szkole
2.7.2. Kilka słów o klasie
2.7.3. Dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia
2.7.4. Zaburzenia zachowania i agresja
2.7.5. Co się jeszcze może zdarzyć, ale nie musi?
2.7.6. O ADHD pozytywnie
ROZDZIAŁ 3. Problemy rodziców dziecka z ADHD
3.1. W przedszkolu
3.2. W szkole
3.3. W okresie dorastania
3.4. ADHD a relacje w rodzinie
3.4.1. Jaki wpływ ma ADHD dziecka na relacje między rodzicami?
3.4.2. Relacje z rodzeństwem
3.4.3. Gdy się kłócą
3.4.4. Wpływ rozwodu na dziecko z ADHD
3.5. Rodzice z ADHD
3.6. Uwaga – pułapka: zwracanie uwagi tylko na złe zachowanie
3.7. Uczucia rodziców
3.8. Co zrobić, gdy już nie można wytrzymać?
ROZDZIAŁ 4. Jak radzić sobie z trudnym dzieckiem
4.1. Metody, które się sprawdzają
4.1.1. Jak się uczymy?
4.1.2. No, właśnie, co to znaczy być grzecznym?
4.1.3. Co zatem robić?
4.1.4. Pozostaje pytanie: Jak to zrobić?
4.1.5. Brak reakcji, czyli ignorowanie
4.1.6. Nagrody
4.1.7. Jak chwalić
4.1.8. Kary a konsekwencje
4.1.9. Cztery kroki do zastosowania konsekwencji
4.1.10. Konsekwencje stosowane najczęściej przez rodziców
4.1.11. Co jeszcze działa?
4.2. Co zrobić, aby spowodować sytuację, w której dziecko będzie miało szansę dobrze się zachować
4.2.1. Ułatwiacze
4.3. Dzień jak co dzień
4.3.1. Dzień dobry, czyli poranek na placu boju
4.3.2. Wyjście do szkoły, czyli wyścig z czasem
4.3.3. Szkoła, czyli jak zaufać samemu sobie
4.3.4. Po lekcjach, czyli organizacja czasu wolnego
4.3.5. Odrabianie lekcji, czyli w co każdy rodzic uzbroić się powinien
4.3.6. Czas zabawy, czyli czas relaksu. Konieczność czy przyjemność codzienna
4.3.7. Kąpiel i rytuały wieczorne, czyli codzienna autoterapia
4.3.8. Ach, śpij kochanie, czyli jak nie obejmować służby wartowniczej w przedpokoju
4.3.9. Telewizja i komputer, czy pozwalać i na ile
ROZDZIAŁ 5. Dorosły z ADHD
5.1. Rodzice z ADHD
5.2. Partner z ADHD
5.3. Jak poradzić sobie trudnością w związku?
5.4. Jak sobie radzić, gdy masz ADHD?
ROZDZIAŁ 6. Diagnoza ADHD
6.1. Postępowanie w celu wykrycia ADHD
6.2. Leczenie farmakologiczne
6.3. Problemy z diagnozą
6.4. Diagnoza ADHD u dzieci
6.5. Diagnozowanie osob dorosłych
6.6. Diagnoza i co dalej
ROZDZIAŁ 7. Rodzaje oddziaływań terapeutycznych
7.1. Metody skierowane na dziecko
7.1.1. Farmakoterapia dziecka jako metoda umożliwiająca wkroczenie z innymi rodzajami pomocy
7.1.2. Terapia zachowania
7.2. Metody wspomagające
7.3. Metody skierowane do i wobec rodziców
ROZDZIAŁ 8. Doświadczenia rodziców i dzieci polskich
ANEKS 1. Kryteria diagnostyczne zespołu zaburzeń uwagi i nadruchliwości u dzieci (zgodne z DSM-IV)
ANEKS 2. Kryteria diagnostyczne dotyczące zespołu zaburzeń uwagi u dorosłych
ANEKS 3. Kryteria z Utah dla ADHD u dorosłych
Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.