-
Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie
Wysyłka w ciągu | 2 - 5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | Średnia dostępność 31 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788320052954 |
EAN | 9788320052954 |
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
- Format: 16.5x23.5cm
- ISBN: 9788320052954
- Objętość: 290
- Oprawa: Miękka
- Redakcja: Kwiatkowska Anna, Krajewska-Kułak Elżbieta, Panek Wenancjusz
- Rok wydania: 2016
- Wydawca: PZWL
Wprowadzenie
1. Spotkanie - komunikacja - dialog. Warunki wstępne
2. Podstawy teoretyczne procesu komunikowania
3. Komunikowanie się w pielęgniarstwie - zasady ogólne
4. Specyficzne problemy komunikowania się z osobami w różnych stanach chorobowych
5. Komunikacja interpersonalna w promocji zdrowia
6. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się pielęgniarki z pacjentem
7. Komunikowanie w działalności badawczej i naukowej
Dane producenta
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa
Poland
226954504
dyrektywa@pwn.pl