-
Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej
Wysyłka w ciągu | 2 - 5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | Mało 11 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788320048704 |
EAN | 9788320048704 |
Spośród wielu funkcji zawodowych pielęgniarska pełni również funkcję promującą zdrowie i wychowawczą. Aby pomóc choremu/rodzinie, należy posiadać wiedzę z zakresu promocji zdrowia i dydaktyki medycznej, rozumieć ją i odpowiednio wykorzystać w pracy edukacyjnej. Ogromnym atutem publikacji są przykładowe programy edukacyjne, realizowane w stosunku do pacjentów/opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych, z załączeniem opracowanych materiałów informacyjnych dla pacjentów. Każdy program edukacyjny zawierać będzie propozycję realizacji wybraną metodą nauczania. Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych. Publikacja niezbędna w codziennej praktyce edukatora zdrowia, pielęgniarki i innych osób związanych z edukacja zdrowotną. Będzie również przydatna na różnych etapach kształcenia.
- Format: 16.5x23.5cm
- ISBN: 9788320048704
- Objętość: 358
- Oprawa: Miękka
- Redakcja: Sierakowska Matylda, Wrońska Irena
- Rok wydania: 2015
- Rok wydania: 2014
- Wydawca: PZWL
WSPÓŁCZESNE WYMIARY DYDAKTYKI NA RZECZ ZDROWIA I W CHOROBIE
1. Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie
1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowego
1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyce
2. Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek
2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnej
2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentów
2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacji
2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentów
2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnych
2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentów
2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnej
2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnych
2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnej
ZAŁOŻENIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ A PRAKTYKA PIELĘGNIARSKA I WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNA
3. Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby
3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowia
3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowego
4. Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych
4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznych
4.2 Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowego
4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowego
4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowego
4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnych
4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerek
4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznych
4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznych