• Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych (z płytą CD)

Autor Christoph Walther, Günther Wienberg, Michaela Berg
Rok wydania 2015
Liczba stron 150
Oprawa miękka
Format 210 x 297
75.00 -20% 60.00
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
75
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 2 - 5 dni roboczych
Cena przesyłki 12
Paczkomaty InPost 12
InPost Kurier 14
Kurier DHL 19
Dostępność Mało
ISBN 9788394385910

"Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych” bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech dekad ugruntowała się na całym świecie jako metateoria o znacznej mocy integracyjnej i dużym znaczeniu praktycznym.

Pierwsza część książki przedstawia teoretyczne założenia i cele psychoedukacji grupowej oraz precyzuje praktyczne uwarunkowania jej przeprowadzania

Kolejne części szczegółowo opisują poszczególne sesje zajęć, skupiając się na roli terapeutów i oczekiwań względem pacjentów.

Książka jest zatem narzędziem pracy, które powinno wspierać zorientowaną na partnerstwo współpracę pacjentów i specjalistów w dziedzinie psychiatrii.

Założenia programu psychoterapii PEGASUS opisanego w podręczniku to:

- wspieranie zrozumienia oraz subiektywną integrację doświadczenia choroby i samooceny,

- redukowanie lęku i niepewności oraz wspieranie pozytywnej samooceny,

- wspieranie odpowiedzialności i niezależności w obchodzeniu się z indywidualną wrażliwością,

- wzmocnienie aktywnego pokonywania choroby oraz współodpowiedzialności za leczenie,

- dostosowanie dostępnych informacji po stronie pacjentów jak i specjalistów oraz wspieranie partnerskiej współpracy według motto: "negocjowanie zamiast leczenia".

 

Na płycie CD-ROM znajdują się gotowe materiały do wykorzystania w pracy z pacjentami.

- Teoretyczne podstawy programu PEGASUS

- Cele programu PEGASUS

- Psychoedukacja jako forma kształcenia dorosłych

- Struktura podręcznika

- Realizacja w praktyce

- Ramy czasowe i przestrzenne

- Postępowanie metodyczne i dydaktyczne

- Wymagania względem uczestników i moderatorów

- Miejsce realizacji programu

- Podział poszczególnych sesji

- Posługiwanie się podręcznikiem

 

SESJA 1

Zapoznanie się grupy, cele i treści, reguły pracy w grupie, dotychczasowa wiedza uczestników

 

CZĘŚĆ I. OPRACOWANIE MODELU ZABURZEŃ

SESJA 2

Pojęcie schizofrenii, objawy choroby, koncepcja podatności, model trójfazowy schizofrenii

SESJA 3

Możliwe czynniki podatności na schizofrenię

SESJA 4

Rozwój ostrych psychoz schizofrenicznych

SESJA 5

Doświadczenie ostrej psychozy

SESJA 6

Stres, odporność, przeciążenie

SESJA 7

Przebieg i wychodzenie z psychozy schizofrenicznej

 

CZĘŚĆ II. NAJWAŻNIEJSZE METODY LECZENIA

SESJA 8

Leki przeciwpsychotyczne i ich działanie

SESJA 9

Działania niepożądane i radzenie sobie z nimi. Ryzyko wystąpienia późniejszych powikłań leczenia

SESJA 10

Współodpowiedzialność pacjentów, współpraca z lekarzem

SESJA 11

Sesje psychoterapeutyczne i możliwości leczenia

 

CZĘŚĆ III. ZAPOBIEGANIE NAWROTOM I ZARZĄDZANIE ANTYKRYZYSOWE

SESJA 12

Indywidualne objawy zwiastunowe oraz możliwości reakcji

SESJA 13

Stopniowy plan pokonywania kryzysu

SESJA 14

Indywidualny plan antykryzysowy i zakończenie prac grupy

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.