-
Ocena jakości usług medycznych w psychiatrycznej opiece zdrowotnej
Wysyłka w ciągu | 2 - 5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | Mało 5 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788385705895 |
EAN | 9788385705895 |
Opracowanie zawiera zarówno podstawy teoretyczne do zarządzania jakością (w tym przypomnienie historii i zasad oceny jakości usług psychiatrycznych), jak i praktyczne narzędzia, niezbędne do oceny jakości usług medycznych. Jest podsumowaniem doświadczeń związanych z wdrażaniem w Instytucie Psychiatrii i Neurologii normy ISO 9001-2000, której celem jest utrzymanie poziomu świadczonych usług. Niezbędnym wymogiem formalnym do pozyskania i utrzymania normy ISO jest ocena satysfakcji pacjenta. Służą do tego celu trzy narzędzia: Kwestionariusz opinii pacjenta na temat pobytu w oddziale całodobowym, Kwestionariusz opinii pacjenta na temat opieki w oddziale dziennym, poradni lub w leczeniu środowiskowy oraz Kwestionariusz badania satysfakcji pacjenta z otrzymanej usługi medycznej (tzw. Skala Werońska) dla pacjentów oddziałów dziennych, poradni oraz leczenia środowiskowego. Narzędzia te zostały udostępnione zarówno w formie tekstowej, jak i elektronicznej - dołączona do broszury płyta CD zawiera wszystkie trzy kwestionariusze, co umożliwia ich wydrukowanie i wykorzystywanie. Autorzy mają nadzieję, że opracowanie okaże się przydatne w praktyce oraz zachęci do wspólnej dyskusji nad zmianą kształtu opieki zdrowotnej.
- Autorzy: Indulska Anna, Anczewska Marta, Raduj Joanna, Prot Katarzyna, Pałyska Maciej
- Format: 14.5x20.5cm
- ISBN: 9788385705895
- Objętość: 76
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2008
- Wydawca: Instytut Psychiatrii i Neurologii
Wstęp
- Terminologia
- Badanie jakości usług w psychiatrycznej opiece zdrowotnej
- Doświadczenia Instytutu Psychiatrii i Neurologii w badaniu jakości usług medycznych
Piśmiennictwo
Załączniki
- Kwestionariusz opinii pacjenta na temat pobytu w oddziale całodobowym
- Kwestionariusz opinii pacjenta na temat opieki w oddziale dziennym, poradni lub w leczeniu środowiskowym
- Kwestionariusz badania satysfakcji pacjenta z otrzymanej usługi medycznej - Verona Service Satisfaction Scale VSSS-54 dla pacjentów oddziałów dziennych, poradni oraz leczenia środowiskowego