• Komunikowanie się lekarza i pacjenta w medycynie rodzinnej

84.00 -12% 74.34
Najniższa cena z 30 dni przed promocją:
74.34
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 3 dni robocze
Cena przesyłki 13.5
Paczkomaty InPost 13.5
InPost Kurier 17
Kurier DHL 19.7
Dostępność Duża dostępność
ISBN 9788366548824

„Jednym z najtrudniejszych elementów pracy lekarza jest umiejętność komunikowania się z pacjentem. Jest to tym trudniejsze, że do tej pory w zasadzie nie było w toku studiów medycznych przedmiotu, który kształtowałby i doskonalił te umiejętności. W prawidłowej (a więc satysfakcjonującej obie strony) interakcji lekarz-pacjent można napotkać liczne trudności i bariery, które bardzo szczegółowo i z dużą znajomością tematu opisują Autorzy". „Medycyna rodzinna jest szczególną dziedziną - lekarz opiekuje się swoimi pacjentami, na wielu etapach życia (od urodzenia do śmierci), z różnymi schorzeniami i problemami społeczno-środowiskowymi. Dlatego umiejętności komunikacyjne odgrywają w tym wypadku zasadniczą rolę. Monografia obejmuje szeroki zakres zagadnień, skupiając się na aspektach praktycznych, jednocześnie czytelnik znajdzie tu definicje, koncepcje, nowoczesne modele komunikacji oparte na obszernej światowej literaturze. W książce zostały poruszone zagadnienia związane zarówno z komunikacją werbalną, jak i niewerbalną. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony telekonsultacjom. Jest to stosunkowo nowe narzędzie wykorzystywane w codziennej pracy lekarza. Czytelnik znajdzie tu wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie takiego kontaktu z pacjentem. Ponadto w publikacji zawarte są rozdziały dotyczące komunikacji z dzieckiem, nastolatkiem, pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym, uzależnionym, a także część poświęcona komunikacji międzykulturowej. Na wyjątkową uwagę zasługuje kolejny rozdział dotyczący komunikowania się z pacjentem w dobie COVID-19. Poruszone są w nim kwestie związane nie tylko bezpośrednio z zakażeniem SARS-CoV-2, ale także z depresją i poczuciem izolacji wywołanymi pandemią". Fragmenty Recenzji dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak - Kierownik Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie

  • Format: 17.0x24.0cm
  • ISBN: 9788366548824
  • Objętość: 280
  • Oprawa: Miękka
  • Redakcja: Mastalerz-Migas A., Jankowska Katarzyna A , Barański J.
  • Rok wydania: 2021
  • Wydawca: Edra Urban & Partner
  1. 1 Komunikacja werbalna i niewerbalna 1
  2. 2 Techniki rozmowy z pacjentem . 7
  3. 3 Jak poprawnie prowadzić wywiad 13
  4. 4 Telekonsultacje 21
  5. 5 Wybrane sposoby komunikowania się lekarza z pacjentem . 29
  6. 6 Emocje w relacji lekarz–pacjent: jak sobie z nimi radzić 41
  7. 7 Postępowanie z dzieckiem i jego opiekunami. Porozumiewanie się z nastolatkiem 49
  8. 8 Zasady komunikowania się z pacjentem w podeszłym wieku 57
  9. 9 Komunikacja z pacjentem przewlekle chorym 63
  10. 10 Kontakt z pacjentem przewlekle chorym (schorzenia neurodegeneracyjne, układu krążenia, zaburzenia psychiczne) . 67
  11. 11 Wsparcie informacyjne chorych na stwardnienie rozsiane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej . 75
  12. 12 Przekazywanie pacjentowi i jego rodzinie złych i trudnych informacji dotyczących stanu zdrowia . 81
  13. 13 Jak komunikować ryzyko związane z terapią? 89
  14. 14 Komunikacja z pacjentami odmiennych kultur Podstawowe informacje z zakresu komunikacji międzykulturowej potrzebne w opiece medycznej . 97
  15. 15 Komunikacja z pacjentem w dobie COVID-19 105
  16. 16 Rozmowa z pacjentem uzależnionym od substancji psychoaktywnych 115
  17. 17 Jak rozmawiać o problemach seksualnych? Rozmowa z ofiarą przemocy 127
  18. 18 Udzielanie pomocy oraz komunikacja z osobami w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia i z osobami pomagającymi (tragedie i kataklizmy) . 135
  19. 19 Komunikacja z pacjentami i ich rodzinami na oddziałach intensywnej terapii 145
  20. 20 Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem? 153
  21. 21 Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem 161
  22. 22 Motywowanie pacjentów do przestrzegania zaleceń 167
  23. 23 Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych 177
  24. 24 Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikacji lekarza z pacjentem 183
  25. 25 Troska, empatia, wsparcie . 193
  26. 26 Zasada zachowania intymności i prywatności pacjenta . 197
  27. 27 Wdzięczność w relacji pacjenta z lekarzem 203
  28. 28 Rozmowy z pacjentami u schyłku życia 207
  29. 29 Gabinet lekarza rodzinnego jako przestrzeń komunikacji . 217
  30. 30 Choroby sprzyjające agresji 221
  31. 31 Przykłady zachowań agresywnych i sposoby radzenia sobie z agresywnym pacjentem 229
  32. 32 Agresja w przychodni oraz w izbie przyjęć 237
  33. 33 Agresja dzieci i nastolatków wobec personelu medycznego 245
  34. 34 Agresja osób z rozpoznaniem choroby psychicznej na oddziałach psychiatrycznych 251

Dane producenta

Edra Urban & Partner Sp. z o.o.
Kościuszki 29
50-011 Wrocław
Poland

71 330 61 89
biuro@edraurban.pl

Nie ma jeszcze komentarzy ani ocen dla tego produktu.