-
Koszyk jest pusty
-
x
-
Koszyk jest pusty
-
x
-
Komunikowanie się lekarza i pacjenta w medycynie rodzinnej
| Wysyłka w ciągu | 3 dni robocze |
| Cena przesyłki | 13.5 |
| Dostępność |
Duża dostępność
|
| Kod kreskowy | |
| ISBN | 9788366548824 |
| EAN | 9788366548824 |
„Jednym z najtrudniejszych elementów pracy lekarza jest umiejętność komunikowania się z pacjentem. Jest to tym trudniejsze, że do tej pory w zasadzie nie było w toku studiów medycznych przedmiotu, który kształtowałby i doskonalił te umiejętności. W prawidłowej (a więc satysfakcjonującej obie strony) interakcji lekarz-pacjent można napotkać liczne trudności i bariery, które bardzo szczegółowo i z dużą znajomością tematu opisują Autorzy". „Medycyna rodzinna jest szczególną dziedziną - lekarz opiekuje się swoimi pacjentami, na wielu etapach życia (od urodzenia do śmierci), z różnymi schorzeniami i problemami społeczno-środowiskowymi. Dlatego umiejętności komunikacyjne odgrywają w tym wypadku zasadniczą rolę. Monografia obejmuje szeroki zakres zagadnień, skupiając się na aspektach praktycznych, jednocześnie czytelnik znajdzie tu definicje, koncepcje, nowoczesne modele komunikacji oparte na obszernej światowej literaturze. W książce zostały poruszone zagadnienia związane zarówno z komunikacją werbalną, jak i niewerbalną. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony telekonsultacjom. Jest to stosunkowo nowe narzędzie wykorzystywane w codziennej pracy lekarza. Czytelnik znajdzie tu wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą na prawidłowe przeprowadzenie takiego kontaktu z pacjentem. Ponadto w publikacji zawarte są rozdziały dotyczące komunikacji z dzieckiem, nastolatkiem, pacjentem w podeszłym wieku, przewlekle chorym, uzależnionym, a także część poświęcona komunikacji międzykulturowej. Na wyjątkową uwagę zasługuje kolejny rozdział dotyczący komunikowania się z pacjentem w dobie COVID-19. Poruszone są w nim kwestie związane nie tylko bezpośrednio z zakażeniem SARS-CoV-2, ale także z depresją i poczuciem izolacji wywołanymi pandemią". Fragmenty Recenzji dr hab. n. med. Ewa Rudnicka-Drożak - Kierownik Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
- Format: 17.0x24.0cm
- ISBN: 9788366548824
- Objętość: 280
- Oprawa: Miękka
- Redakcja: Mastalerz-Migas A., Jankowska Katarzyna A , Barański J.
- Rok wydania: 2021
- Wydawca: Edra Urban & Partner
- 1 Komunikacja werbalna i niewerbalna 1
- 2 Techniki rozmowy z pacjentem . 7
- 3 Jak poprawnie prowadzić wywiad 13
- 4 Telekonsultacje 21
- 5 Wybrane sposoby komunikowania się lekarza z pacjentem . 29
- 6 Emocje w relacji lekarz–pacjent: jak sobie z nimi radzić 41
- 7 Postępowanie z dzieckiem i jego opiekunami. Porozumiewanie się z nastolatkiem 49
- 8 Zasady komunikowania się z pacjentem w podeszłym wieku 57
- 9 Komunikacja z pacjentem przewlekle chorym 63
- 10 Kontakt z pacjentem przewlekle chorym (schorzenia neurodegeneracyjne, układu krążenia, zaburzenia psychiczne) . 67
- 11 Wsparcie informacyjne chorych na stwardnienie rozsiane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej . 75
- 12 Przekazywanie pacjentowi i jego rodzinie złych i trudnych informacji dotyczących stanu zdrowia . 81
- 13 Jak komunikować ryzyko związane z terapią? 89
- 14 Komunikacja z pacjentami odmiennych kultur Podstawowe informacje z zakresu komunikacji międzykulturowej potrzebne w opiece medycznej . 97
- 15 Komunikacja z pacjentem w dobie COVID-19 105
- 16 Rozmowa z pacjentem uzależnionym od substancji psychoaktywnych 115
- 17 Jak rozmawiać o problemach seksualnych? Rozmowa z ofiarą przemocy 127
- 18 Udzielanie pomocy oraz komunikacja z osobami w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia i z osobami pomagającymi (tragedie i kataklizmy) . 135
- 19 Komunikacja z pacjentami i ich rodzinami na oddziałach intensywnej terapii 145
- 20 Na czym polega współpraca lekarza z pacjentem? 153
- 21 Bariery w budowaniu relacji lekarza z pacjentem 161
- 22 Motywowanie pacjentów do przestrzegania zaleceń 167
- 23 Udział pacjenta w podejmowaniu decyzji medycznych 177
- 24 Odkrywanie potrzeb jako ważny element w komunikacji lekarza z pacjentem 183
- 25 Troska, empatia, wsparcie . 193
- 26 Zasada zachowania intymności i prywatności pacjenta . 197
- 27 Wdzięczność w relacji pacjenta z lekarzem 203
- 28 Rozmowy z pacjentami u schyłku życia 207
- 29 Gabinet lekarza rodzinnego jako przestrzeń komunikacji . 217
- 30 Choroby sprzyjające agresji 221
- 31 Przykłady zachowań agresywnych i sposoby radzenia sobie z agresywnym pacjentem 229
- 32 Agresja w przychodni oraz w izbie przyjęć 237
- 33 Agresja dzieci i nastolatków wobec personelu medycznego 245
- 34 Agresja osób z rozpoznaniem choroby psychicznej na oddziałach psychiatrycznych 251
Dane producenta
Edra Urban & Partner Sp. z o.o.
Kościuszki 29
50-011 Wrocław
Poland
71 330 61 89
biuro@edraurban.pl