-
Od norm żywieniowych do marketingu żywności
Wpisz swój e-mail |
Wysyłka w ciągu | 2 - 5 dni roboczych |
Cena przesyłki | 12 |
Dostępność | Brak towaru 0 szt. |
Kod kreskowy | |
ISBN | 9788371606106 |
EAN | 9788371606106 |
Mnogość i dostępność, nierzadko sprzecznych, informacji na temat tego: „co mamy jeść, a czego unikać?”, „co jest zdrowe i dla nas korzystne, a co przyczynia się do rozwoju chorób?”, „które produkty są lepsze od innych i dlaczego?” – w wielu umysłach wywołuje chaos, podważa zaufanie do żywieniowców i utrudnia realizację prawidłowego żywienia.
Są trzy główne przyczyny takiego stanu rzeczy:
- odkrycia naukowe, które nieustannie weryfikują i poszerzają wiedzę o żywności,
- nierzetelne działania producentów żywności, którzy dbają przede wszystkim o atrakcyjność przekazywanych informacji, kosztem ich wiarygodności,
- umieszczanie w środkach masowego przekazu informacji sensacyjnych, anonimowych i nie podlegających weryfikacji merytorycznej, które często rozmijają się z prawdą i oficjalnym stanowiskiem nauki o żywieniu i żywności.
Głównym celem książki jest zatem przybliżenie Czytelnikowi pojęcia racjonalnego żywienia, tego jak osiągnięcia biologii, chemii i innych nauk przyrodniczych implementowane są do nauki o żywieniu i jak nauka ta stara się kreować w społeczeństwie zdrowy model spożycia żywności.
Kluczową pozycję zajmują w tym względzie normy żywieniowe, w których zawiera się współczesna i najbardziej wiarygodna wiedza o potrzebach pokarmowych człowieka i profilaktyce zdrowotnej.
- Format: 17.0x23.5cm
- Autor: Jan Gawęcki, Wojciech Roszkowski
- Objętość: 134
- Oprawa: Miękka
- Rok wydania: 2011
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu